Glutenvrije wraps van kikkererwtenmeel




Vind je gevulde wraps ook altijd zo lekker? Maar koop je deze net als ik liever niet kant en klaar uit de supermarkt? Dan heb ik hier een simpel én lekker recept voor het maken van je eigen wraps!


Het maken van gevulde wraps vind ik altijd een leuke én lekkere vervanging van een boterham. Je kan er echt alle kanten mee op. Je kunt hem vullen met allerlei gegrilde groenten, spreads, bonen, linzen of vis. Het is natuurlijk heel makkelijk om kant en klare wraps te kopen in de supermarkt maar deze zijn vaak gemaakt van tarwe en zitten vol met e-nummers. Iets wat ik beiden graag vermijd. En eigenlijk zijn wraps gewoon heel makkelijk te maken toch? Je hebt maar weinig ingrediënten nodig en je kan ze makkelijk bewaren in de koelkast zodat je weer een aantal dagen voorruit kan. Ik heb ze gemaakt van kikkererwtenmeel. Ze zijn glutenvrij én rijk aan plantaardige eiwitten! Je kunt zelf kiezen of je ze ‘plain’ wilt houden of dat je er een lekker smaakje aan wilt toevoegen.




Wat heb je nodig: (4 stuks)


  • 100 gram kikkererwtenmeel

  • 1 el amandelpasta (of 1 ei)

  • 200 ml water

  • Snufje zout


Optioneel:

  • Tijm

  • Of

  • snufje kardemom en komijn

  • En/of

  • heel klein teentje geperste knoflook (erg lekker :))




Zo maak je het:


  1. Mix het meel met de gekozen kruiden (optioneel) en zout. Je kunt hem ook ‘plain’ houden natuurlijk. Dan wordt de wrap vrij neutraal van smaak.

  2. Voeg het water en de amandelpasta toe aan het meel en mix goed door elkaar met een garde of mixer tot een glad beslag. Zorg ervoor dat er geen klontjes meel in het beslag achterblijven. Laat het beslag eventjes rusten.

  3. Ondertussen verhit je wat olijfolie in een pan. Schenk het beslag (ongeveer 1 soeplepel) in de pan en bak +/- 2 minuten. Draai voorzichtig om en bak de andere kant ook ongeveer 1-2 minuten.